Record Details

The simulation results and evaluation of the limits of adhesion traction on the drive wheels of the semitrailer experimental trains and limitations the limits of adhesion torque on the shaft of the switched-reluctance motor

Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title The simulation results and evaluation of the limits of adhesion traction on the drive wheels of the semitrailer experimental trains and limitations the limits of adhesion torque on the shaft of the switched-reluctance motor
РЕЗУЛЬТАТЫ МОДЕЛИРОВАНИЯ И ОЦЕНКИ ПРЕДЕЛЬНЫХ ПО СЦЕПЛЕНИЮ ТЯГОВЫХ УСИЛИЙ НА ВЕДУЩИХ КОЛЕСАХ ПОЛУПРИЦЕПА ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО АВТОПОЕЗДА И ОГРАНИЧЕНИЙ ПРЕДЕЛЬНОГО ПО СЦЕПЛЕНИЮ МОМЕНТА НА ВАЛУ ВЕНТИЛЬНО-ИНДУКТОРНОГО ДВИГАТЕЛЯ
 
Creator D. Baryshov ; MADI
Дмитрий Барышов Петрович; МАДИ
 
Subject shaft, model, experiment, evaluation, result, traction, wheels, clutch, switched - reluctance motor, torque limiting torque, heavy vehicle, modularity, module, experimental model, engine, trailer, wheel, road, motorized wheel
вал, модель, эксперимент, оценка, результат, тяговое усилие, ведущие колёса, сцепление, ВИД, вентильно-индукторный двигатель, момент, предельный момент, автопоезд, большегрузное транспортное средство, БТС, модульность, модуль, экспериментальная модель
 
Description In article results of definition of limit traction efforts on coupling on driving wheels of the semi-trailer of the road train and the corresponding restrictions of the moment, limit on coupling, on a shaft of the valve-inductor engine are considered, dependences of frequency of rotation of the valve-inductor engine on the speed of the movement of the road train, parameters of operation of the valve-inductor engine in the mode of a tackle of the road train are calculated and the threshold of automatic restriction of speed is defined.
В статье рассматриваются результаты определения предельных по сцеплению тяговых усилий на ведущих колесах полуприцепа автопоезда и соответствующих ограничений предельного по сцеплению момента на валу вентильно-индукторного двигателя, рассчитаны зависимости частоты вращения вентильно-индукторного двигателя от скорости движения автопоезда, параметры работы вентильно-индукторного двигателя в режиме подката автопоезда и определен порог автоматического ограничения скорости.
 
Publisher МАДИ
 
Contributor

 
Date 2014-12-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Рецензируемая статья
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/81
 
Source Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(2) (2014)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(2) (2014)
2409-7217
 
Language rus
 
Relation http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/81/pdf_46
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/139
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/140
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/141
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/211