The simulation results and evaluation of the limits of adhesion traction on the drive wheels of the semitrailer experimental trains and limitations the limits of adhesion torque on the shaft of the switched-reluctance motor
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.
View Archive InfoField | Value | |
Title |
The simulation results and evaluation of the limits of adhesion traction on the drive wheels of the semitrailer experimental trains and limitations the limits of adhesion torque on the shaft of the switched-reluctance motor
РЕЗУЛЬТАТЫ МОДЕЛИРОВАНИЯ И ОЦЕНКИ ПРЕДЕЛЬНЫХ ПО СЦЕПЛЕНИЮ ТЯГОВЫХ УСИЛИЙ НА ВЕДУЩИХ КОЛЕСАХ ПОЛУПРИЦЕПА ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО АВТОПОЕЗДА И ОГРАНИЧЕНИЙ ПРЕДЕЛЬНОГО ПО СЦЕПЛЕНИЮ МОМЕНТА НА ВАЛУ ВЕНТИЛЬНО-ИНДУКТОРНОГО ДВИГАТЕЛЯ |
|
Creator |
D. Baryshov ; MADI
Дмитрий Барышов Петрович; МАДИ |
|
Subject |
shaft, model, experiment, evaluation, result, traction, wheels, clutch, switched - reluctance motor, torque limiting torque, heavy vehicle, modularity, module, experimental model, engine, trailer, wheel, road, motorized wheel
вал, модель, эксперимент, оценка, результат, тяговое усилие, ведущие колёса, сцепление, ВИД, вентильно-индукторный двигатель, момент, предельный момент, автопоезд, большегрузное транспортное средство, БТС, модульность, модуль, экспериментальная модель |
|
Description |
In article results of definition of limit traction efforts on coupling on driving wheels of the semi-trailer of the road train and the corresponding restrictions of the moment, limit on coupling, on a shaft of the valve-inductor engine are considered, dependences of frequency of rotation of the valve-inductor engine on the speed of the movement of the road train, parameters of operation of the valve-inductor engine in the mode of a tackle of the road train are calculated and the threshold of automatic restriction of speed is defined.
В статье рассматриваются результаты определения предельных по сцеплению тяговых усилий на ведущих колесах полуприцепа автопоезда и соответствующих ограничений предельного по сцеплению момента на валу вентильно-индукторного двигателя, рассчитаны зависимости частоты вращения вентильно-индукторного двигателя от скорости движения автопоезда, параметры работы вентильно-индукторного двигателя в режиме подката автопоезда и определен порог автоматического ограничения скорости. |
|
Publisher |
МАДИ
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2014-12-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — Рецензируемая статья |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/81
|
|
Source |
Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(2) (2014)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(2) (2014) 2409-7217 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/81/pdf_46
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/139 http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/140 http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/141 http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/81/211 |
|