Record Details

INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION: THE SYNTHESIS OF TRADITIONAL FORMAT AND E-LEARNING (AN EXPERIENCE OF DEVELOPING A NEW MODEL OF A LECTURE COURSE)

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION: THE SYNTHESIS OF TRADITIONAL FORMAT AND E-LEARNING (AN EXPERIENCE OF DEVELOPING A NEW MODEL OF A LECTURE COURSE)
Информатизация образования: синтез традиционного и электронного обучения (опыт создания новой модели лекционного курса)
 
Creator Alla Nazarenko L.; Lomonosov Moscow State University
А. Назаренко Л.; Московский государственный университет им. М.В.Ломоносова
 
Subject information technologies in education blended learning; e-learning
информатизация образования; смешанное обучение; информационные технологии в обучении; электронное обучение
 
Description The Russian system of education is undergoing a process of modernization where ICT play a decisive role. It presupposes not only providing advanced technical equipment but also integrating technologies into a traditional teaching and learning process based on a well-developed and scholarly-proven methodology. A sound didactic solution is the introduction of an element of e-learning for structuring and monitoring students’ autonomous active study.A lecture course in a traditional format can be transformed into a mode of blended learning via combining classroom face-to-face teaching with students’ self-preparation in an interactive learning environment to enhance the efficacy the educational process. An experience of such a transformation is considered. 
Российская система образования находится в процессе модернизации, в котором решающую роль призваны сыграть информационно-коммуникационные технологии. Это предполагает не только оснащение учебных заведений современным компьютерным оборудованием и доступом в интернет, но и интеграцию ИКТ в процесс обучения на основе научно обоснованной методологии. Перспективным дидактическим решением сегодня является включение дистанционного компонента (e-learning) в традиционные учебные формы для структурирования и мониторинга активной самостоятельной учебной деятельности учащихся.Традиционный университетский лекционный курс может быть трансформирован в формат смешанного обучения путем сочетания очных аудиторных занятий с автономной работой студентов в интерактивной обучающей среде для повышения эффективности образовательного процесса. Рассматривается опыт создания, проведения и анализа такого курса на факультете иностранных языков и регионоведения МГУ имени М.В. Ломоносова. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/32
10.21686/1818-4243-2015-2(109-70-74
 
Source Open Education; № 2(109 (2015); 70-74
Открытое образование; № 2(109 (2015); 70-74
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-2(109
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/32/34
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).