Record Details

EVALUATION OF UNIVERSITY GRADUATE COMPETENCES

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EVALUATION OF UNIVERSITY GRADUATE COMPETENCES
Оценка уровня сформированности компетенций выпускника вуза
 
Creator Mikhail Gitman B.; Perm national research polytechnical university
Alexander Danilov N.; Perm national research polytechnical university
Valery Stolbov Yu.; Perm national research polytechnical university
М. Гитман Б.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
А. Данилов Н.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
В. Столбов Ю.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
 
Subject quality of education; competence triadic structure; level of the competences formation; negentropic assessment; special learning curves
качество образования; триадная структура компетенции; уровень сформированности компетенций; негэнтропийная оценка; специальные кривые научения
 
Description The quality evaluation problem in training of students at competence-based approach is considered in the article. The technique of creation of a negentropic assessment of level of the competences formation of graduates students is offered. The article deals with the special learning curves, which provide the opportunity to be more precise in defi ning the dependence of the level of the students' competence formation of the on their scoring. 
Рассматривается проблема оценивания качества подготовки студентов при компетентностном подходе. Предлагается методика построения негэнтропийной оценки уровня сформированности компетенций выпускников вуза. Описываются специальные кривые научения, позволяющие более точно определять зависимость уровня сформированности компетенции студента от его балльной оценки и трудоемкости соответствующего раздела ООП, участвующего в формировании этой компетенции. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/129
10.21686/1818-4243-2014-1(102-24-31
 
Source Open Education; № 1(102 (2014); 24-31
Открытое образование; № 1(102 (2014); 24-31
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-1(102
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/129/131
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).