Record Details

SOME APPROACHES TO THE REPRESENTATION OF REALITY FOR SOLVING PROBLEMS OF SPECIALISTS’ EDUCATION IN MODERN EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SOME APPROACHES TO THE REPRESENTATION OF REALITY FOR SOLVING PROBLEMS OF SPECIALISTS’ EDUCATION IN MODERN EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Некоторые подходы к представлению действительности для решения задач обучения специалистов в современной образовательной среде
 
Creator Svetlana Zenkina V.; Academy of Public Administration
Vasilij Trembach M.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
С. Зенкина В.; ГБОУ ВПО МО «Академия социального управления»
В. Трембач М.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ)
 
Subject educational environment; an intelligent tutoring system; knowledge base; intellectual technologies; Petri net; cognitive maps; the formation of education plans
образовательная среда; интеллектуальная обучающая система; база знаний; интеллектуальные технологии; сеть Петри; когнитивные карты; формирование планов обучения
 
Description Article represents the features of modern educational environment for training specialists in the fi eld of aerospace robotics. Training requirements of modern specialists are pointed. Approaches to the description of the subject areas of onboard intelligent systems are demonstrated. Implementation variations of these approaches are shown in the architecture of an intelligent system and in the demo example of planning system. 
Рассматриваются особенности современной образовательной среды для подготовки специалистов в области авиакосмической робототехники. Выделены требования к обучению современных специалистов. Представлены подходы к описанию предметных областей бортовых интеллектуальных систем. Показаны варианты реализации этих подходов в архитектуре интеллектуальной системы, демо-примере системы планирования. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Статья выполнена при поддержке РФФИ (проект № 14-07-00880а).
 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/120
10.21686/1818-4243-2014-4(105-39-49
 
Source Open Education; № 4(105 (2014); 39-49
Открытое образование; № 4(105 (2014); 39-49
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-4(105
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/120/122
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).