Record Details

MULTIAGENT APPLICATIONS FOR THE E-LEARNING ENVIRONMENT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MULTIAGENT APPLICATIONS FOR THE E-LEARNING ENVIRONMENT
Многоагентные приложения для среды e-learning
 
Creator Sergey Rodzin I.; Southern federal university
Lada Rodzina S.; Southern federal university
С. Родзин И.; Южный федеральный университет
Л. Родзина С.; Южный федеральный университет
 
Subject e-learning; multi-agent system; platform JADE; standard FIPA
E-learning; многоагентная система; платформа JADE; стандарт FIPA
 
Description The article presents the results of a study on the design of tools to support multi-agent applications for the e-learning. The algorithm of agents conducting negotiations is developed. We analyze the characteristics of a software implementation of the multi- platform agents on JADE. We present minutes of the interaction of agents in the environment e-learning. The results of the experiments outlined areas for further research are the following: the personalization and adaptation of e-learning content to the needs of a particular user, and multi-agent system intellectualization. 
В статье представлены результаты исследования, посвященного проектированию инструментальных средств поддержки многоагентных приложений для среды e-learning. Разработан алгоритм ведения агентами переговоров. Анализируются особенности программной реализации агентов на мультиагентной платформе JADE. Представлен протокол взаимодействия агентов в среде e-learning. Приводятся результаты экспериментов, намечены направления дальнейших исследований: персонализация и адаптация электронных образовательных контентов к запросам конкретного пользователя, интеллектуализация многоагентной системы. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Исследование выполнено за счет гранта Российского научного фонда (проект №14-11-00242) в Южном федеральном университете
 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/111
10.21686/1818-4243-2014-3(104-63-67
 
Source Open Education; № 3(104 (2014); 63-67
Открытое образование; № 3(104 (2014); 63-67
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-3(104
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/111/113
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).