Record Details

EDUCATION FOR STEADY DEVELOPMENT: NEW ECOLOGICAL IMPERATIVE OF ECOPEDAGOGIKS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EDUCATION FOR STEADY DEVELOPMENT: NEW ECOLOGICAL IMPERATIVE OF ECOPEDAGOGIKS
Образование для устойчивого развития: новый экологический императив экопедагогики
 
Creator Lyubov Мazurina V.
Л. Мазурина В.
 
Subject evolution, steady development, ecogeological paradigm, nooworld education, nooworld integral thinking, Bioconnection
эволюция;устойчивое развитие;экогеосферная парадигма;ноосферное образование;ноосферное целостное мышление;биосферосовместимость
 
Description A fundamental idea is presented is providing of steady development due to forming of the ecogeological world view based on understanding of harmonious existence of the system “Man and society are nature of planet Earth is Space”, revival of spiritual potential, acknowledged as a key condition of permission of ecological situation. Aimed at realization of the global passing to steady development by means of reengineering in the system of education, as a main tool of cognition of the World and increase of level of understanding of role of humanity. 
Представлена фундаментальная идея – обеспечение устойчивого развития за счёт формирования экогеосферного мировоззрения, основанного на понимании гармоничного существования системы «Человек и общество – природа планеты Земля – Космос», возрождение духовного потенциала, признаваемое как ключевое условие разрешения экологической ситуации. Нацеленность на осознание глобального перехода к устойчивому развитию посредством реинжениринга в системе образования, как главного инструментария познания Мира и повышения уровня понимания роли человечества. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-06-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/240
10.21686/1818-4243-2016-2-22-25
 
Source Open Education; № 2 (2016); 22-25
Открытое образование; № 2 (2016); 22-25
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2016-2
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/240/243
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).