Record Details

INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENT AS PEDAGOGICAL CONDITION OF SUCCESSFUL FOREIGN-LANGUAGE TRAINING OF HEALTH SCIENCES UNIVERSITY STUDENTS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENT AS PEDAGOGICAL CONDITION OF SUCCESSFUL FOREIGN-LANGUAGE TRAINING OF HEALTH SCIENCES UNIVERSITY STUDENTS
Интерактивная образовательная среда как педагогическое условие успешного иноязычного обучения студентов медицинского вуза
 
Creator Elena Petrova O.; Krasnoyarsk State Medical University
Е. Петрова О.; Красноярский государственный медицинский университет
 
Subject interactive learning environment; foreign-language training; interactive methods; speaking skills
интерактивная образовательная среда; иноязычная подготовка; интерактивные методы; речевые навыки
 
Description This article is devoted to an actual problem of the organization of interactive learning environment for the foreign language speech of medical students and revealing of its role for increase of professional education level. The role and value of applied methodical ware are provided in the article: (introduction of the special course of study "Global Health"; electronic educational and methodical textbook "Training of medical students for the international teleconferences" within the special course of study "Global Health" with the use of interactive methods of training and aimed at the development of speaking skills). The author carried out analysis and assessment of efficiency of influence of the interactive learning environment on the development of IPORK, and received reliable results which testify about positive dynamics of this activity. 
Настоящая статья посвящена актуальной проблеме организации интерактивной образовательной среды для иноязычной профессионально ориентированной речевой подготовки студентов медицинского вуза и выявление ее роли для повышения уровня профессионального образования. В статье обосновывается роль и значение применяемого методического обеспечения (введение вариативного компонента «Global Health»; электронное учебно-методическое пособие «Подготовка студентов медицинского вуза к международным телеконференциям» в рамках вариативного компонента «Global Health» с использованием интерактивных методов обучения и направленное на развитие речевых навыков). Автором проведен анализ и оценка эффективности влияния интерактивной образовательной среды на развитие ИПОРК и получены достоверные результаты, которые свидетельствуют о положительной динамике данной деятельности. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/134
10.21686/1818-4243-2014-1(102-60-64
 
Source Open Education; № 1(102 (2014); 60-64
Открытое образование; № 1(102 (2014); 60-64
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-1(102
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/134/136
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).