METHODOLOGICAL APPROACHES TO THE ASSESSMENT OF USE OF INFORMATION AND TELECOMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATIONAL PROCESS
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
METHODOLOGICAL APPROACHES TO THE ASSESSMENT OF USE OF INFORMATION AND TELECOMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATIONAL PROCESS
Методологические подходы к оценке использования информационно-телекоммуникационных технологий в образовательном процессе |
|
Creator |
Elena Klochkova N.; Plekhanov Russian University of Economics
Е. Клочкова Н.; Российский экономический университет имени Г.В.Плеханова |
|
Subject |
information and telecommunication technologies; educational resources; nonparametric methods of research
информационно-телекоммуникационные технологии; образовательные ресурсы; непараметрические методы исследования |
|
Description |
In the conditions of formation of the new education system focused on integration into world information and education space it is necessary to weigh advantages of each method, the related expenses and the demanded resources. There are various techniques of statistical research allowing to estimate methods and organizational forms of education in the context of use of information and telecommunication technologies in article.
В условиях становления новой системы образования, ориентированной на интеграцию в мировое информационно-образовательное пространство, необходимо взвешивать преимущества каждого метода, связанные с ним расходы и требуемые ресурсы. В статье предложены различные методики статистического исследования, позволяющие оценить методы и организационные формы обучения в контексте использования информационно-телекоммуникационных технологий. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/5
10.21686/1818-4243-2016-1-21-27 |
|
Source |
Open Education; № 1 (2016); 21-27
Открытое образование; № 1 (2016); 21-27 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-1 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/5/6
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|