Record Details

Crowd-sourcing higher education architecting the sustainable design and development of E-Learning in Africa

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Crowd-sourcing higher education architecting the sustainable design and development of E-Learning in Africa
КРАУДСОРСИНГОВОЕ ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ СОЗДАЕТ ОСНОВУ СБАЛАНСИРОВАННОГО ПРОЕКТИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ ДИСТАНЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ В АФРИКЕ
 
Creator Griff Richards ; African Virtual University
Грифф Ричардс ; Африканский Виртуальный университет
 
Subject E-Learning; virtual university; learning design; crowd-sourcing; higher education
дистанционное образование; виртуальный университет; построение обучения; краудсорсинг; высшее образование
 
Description Post-secondary access in Africa hovers around 6%, in part because there is a lack of access to physical campuses. In Phase I of the African Virtual University’s Multinational Project, 73 undergraduate courses were developed and published as OERs in English, French and Portuguese. These in turn were adopted and localized by African universities. While over 1.3 million downloads of the materials have taken place in the last 5 years, no attempt was made to harness the input of user to maintain or improve the courses. Seven years later, the African Virtual University will renew these courses along with another 50 or so in disciplines of high demand. But this time the AVU architecture will call for a sustainable approach to e-learning that challenges the 22 universities in 15 countries to not only help further develop the courses, but also to maintain them and sustain them across multiple languages.This article discusses the potential role of crowd-sourcing in curriculum development, and sketches a preliminary architecture for building a community of practice to sustain e-Learning in Africa. 
Доступ к высшему образованию в Африке колеблется в области 6%, от части из-за отсутствия доступа к физическим кампусам. В Фазе I Многонационального Проекта Африканского Виртуального университета были разработаны и изданы как открытые образовательные ресурсы (OERs) на английском, французском и португальском языке 73 студенческих курса. Они в свою очередь были приняты африканскими университетами. Несмотря на то, что за прошедшие 5 лет имели место 1.3 миллиона загрузок материалов, никаких попыток использовать участие пользователей для того, чтобы поддержать или улучшить курсы. Через семь лет африканский Виртуальный университет возобновит эти курсы наряду с еще приблизительно 50 дисциплинами высокого спроса. Но на сей раз структура АВУ потребует сбалансированного подхода к дистанционному обучению в 22 университетах 15 стран, что включает в себя не только помощь в развитии курсов, но и поддержку и распространение курсов на разных языках.В статье описывается потенциальная роль краудсорсинга в разработке образовательных программ, а также излагается предварительная структура построения действующего сообщества для развития дистанционного обучения в Африке. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/221
10.21686/1818-4243-2013-5(100-58-63
 
Source Open Education; № 5(100 (2013); 58-63
Открытое образование; № 5(100 (2013); 58-63
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-5(100
 
Language eng
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/221/224
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).