PERMANENT UPDATING OF EDUCATIONAL CONTENT USING KNOWLEDGE DOMAIN-BASED METADATA
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PERMANENT UPDATING OF EDUCATIONAL CONTENT USING KNOWLEDGE DOMAIN-BASED METADATA
Регулярная актуализация учебно-методического контента с использованием метаданных на основе моделирования предметной области |
|
Creator |
Nikolai Gorbatchev N.; Minsk branch of the Federal State Budget Institution of Higher Professional Education «Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)»
Н. Горбачёв Н.; Минский филиал федерального государственного бюджетного образовательного учреждения высшего профессионального образования «Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ)» |
|
Subject |
content management; knowledge domain modeling; educational content; educational information resources
управление контентом; модель предметной области; учебно-методический контент; электронные образовательные информационные ресурсы |
|
Description |
This paper describes methods of permanent updating of educational content using knowledge domain model in a form of ontology. Methods of managing the prospective information resources of university, that appear in the result of personal and collaborative work of students and tutors with external knowledge sources applying contemporary information technologies are suggested.
В работе рассматриваются методы регулярного обновления образовательного контента на основе модели предметной области вуза в виде онтологии. Предложены методы управления перспективными информационными запасами вуза, возникающими в результате индивидуальной и коллективной работы преподавателей и студентов с внешними источниками знаний с использованием современных информационных технологий совместной работы. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/180
10.21686/1818-4243-2013-2(97)-46-51 |
|
Source |
Open Education; № 2(97) (2013); 46-51
Открытое образование; № 2(97) (2013); 46-51 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-2(97) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/180/182
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|