Record Details

THE INTELLIGENT AUTOMATED SYSTEM OF EDUCATION BASED ON INFORMATION AND INTERNET-TECHNOLOGIES

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE INTELLIGENT AUTOMATED SYSTEM OF EDUCATION BASED ON INFORMATION AND INTERNET-TECHNOLOGIES
Интеллектуальная автоматизированная система обучения на основе информационных и интернет-технологий
 
Creator Andrey Dementienko V.; D. Mendeleyev University of Chemical Technology of Russia
Alexander Egorov F.; D. Mendeleyev University of Chemical Technology of Russia
Lina Zapasnaya A.; D. Mendeleyev University of Chemical Technology of Russia
Sergey Nikitin A.; D. Mendeleyev University of Chemical Technology of Russia
Tatiana Savitskaya V.; D. Mendeleyev University of Chemical Technology of Russia
А. Дементиенко В.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
А. Егоров Ф.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
Л. Запасная А.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
С. Никитин А.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
Т. Савицкая В.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
 
Subject intelligent automated system of training; information and educational resources; modular objectoriented dynamic learning environment; distance learning; testing of knowledge; education and training of engineers
интеллектуальная автоматизированная система обучения; информационно-образовательные ресурсы; модульная объектно-ориентированная динамическая среда обучения; дистанционное обучение; тестирование знаний; обучение и подготовка специалистов
 
Description The article proposes functional structure of the intelligent automated system of training on the basis of Internet technologies and the structure of the complex of software tools. We considered the information-educational and educational-methodical resources of the system, implemented in a modular object-oriented environment for distance education (LMS) Moodle. Experience of creation of adaptive systems of testing of knowledge in intellectual LMS and features of development of practical tasks using LMS Moodle and Adobe Flash technology has been discussed. 
Предложена функциональная структура интеллектуальной автоматизированной системы обучения (АСО) на основе интернет-технологий и структура комплекса программных средств. Рассмотрены информационно-образовательные и учебно-методические ресурсы системы, реализованные в модульной объектно-ориентированной среде дистанционного обучения (СДО) Moodle. Рассмотрены: опыт создания адаптивной системы тестирования знаний в интеллектуальной АСО и особенности разработки практических заданий с использованием СДО Moodle и технологии Adobe Flash. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/148
10.21686/1818-4243-2014-5(106-80-92
 
Source Open Education; № 5(106 (2014); 80-92
Открытое образование; № 5(106 (2014); 80-92
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-5(106
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/148/150
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).