Record Details

ADAPTATION OF THE E-LEARNING RESOURCES TO THE COMPETENCE-BASED APPROACH FORMAT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ADAPTATION OF THE E-LEARNING RESOURCES TO THE COMPETENCE-BASED APPROACH FORMAT
Адаптация ресурсов дистанционного обучения к компетентностному формату
 
Creator Felix Kasparinsky O.; the Lomonosov Moscow State University
Elena Polyanskaya I.; the Lomonosov Moscow State University
Ф. Каспаринский О.; Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова
Е. Полянская И.; Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова
 
Subject education; e-learning; competency; media resources; Bologna Process
образование; дистанционное обучение; медиаресурсы; компетенция; Болонский процесс
 
Description The article analyzes the feasibility of using static and dynamic e-learning resources for the formation of different types of competencies. To achieve the optimal adaptation to the format of competencies it was recommended to distribute education materials amongst logically holistic micromodules that are dynamically associated with levels of education, competencies and subject-matters. 
В статье проанализирована целесообразность использования статических и динамических ресурсов дистанционного обучения для формирования компетенций различных типов. Для адаптации к компетентностному формату рекомендуется распределение учебных материалов по логически целостным микромодулям, которые динамически ассоциированы с уровнями образования, компетенциями и предметными областями. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/116
10.21686/1818-4243-2014-4(105-11-19
 
Source Open Education; № 4(105 (2014); 11-19
Открытое образование; № 4(105 (2014); 11-19
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-4(105
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/116/118
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).