BIOADEQUATE TEACHING TOOLS
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
BIOADEQUATE TEACHING TOOLS
Биоадекватные инструменты обучения |
|
Creator |
Alina Shevergina I.
А. Шевергина И. |
|
Subject |
bioadequate educational tools;nature-oriented views on human consciousness;the principles of Association and creativity;organization of educational material;harmony and balance developing biosocial systems
биоадекватный образовательный инструментарий;природосообразные взгляды на сознание человека;принципы ассоциаций и творчества;организация учебного материала;гармонию и равновесие развивающихся биосоциальных систем |
|
Description |
The analysis of bioadequate educational tools as attempts to implement a system of nature-oriented views on human consciousness, thinking, memory in learning different subjects. Introduction scientificand-pedagogical principles for the use of associations and creativity in the educational material determines the harmony and balance of developing biosocial systems. It is shown that the perception of information at the same time on all sensory channels significantly increases the efficiency of the educational process.
Дается анализ биоадекватного образовательного инструментария как попытки реализовать систему природосообразных взглядов на сознание человека, его мышление, память в изучении различных предметов. Введение научно-педагогических принципов использования ассоциаций и творчества в организации учебного материала определяет гармонию и равновесие развивающихся биосоциальных систем. Показано, что восприятие информации одновременно по всем сенсорным каналам человека существенно повышает эффективность учебного процесса. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/245
10.21686/1818-4243-2016-2-44-47 |
|
Source |
Open Education; № 2 (2016); 44-47
Открытое образование; № 2 (2016); 44-47 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-2 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/245/248
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|