DEVELOPMENT OF THE STUDENTS CURRENT RESULTS IN-PROCESS MONITORING SUBSYSTEM
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DEVELOPMENT OF THE STUDENTS CURRENT RESULTS IN-PROCESS MONITORING SUBSYSTEM
Развитие подсистемы оперативного контроля текущей успеваемости студентов |
|
Creator |
Irina Kazmina I.; Southern federal university
Evgeny Nuzhnov V.; Southern federal university И. Казмина И.; Южный федеральный университет Е. Нужнов В.; Южный федеральный университет |
|
Subject |
in-process monitoring of results; subsystem of operating control; educational activities; guidelines generation
оперативный контроль успеваемости; подсистема оперативного контроля; образовательная деятельность; выработка рекомендаций |
|
Description |
The article is devoted to students current results in-process monitoring of discharging department of institute of higher education. In this paper the students current results in-process monitoring subsystem developed by the authors is presented and three ways of expansion of its performance are suggested. The first way includes introduction of indicator of results level decrease into the subsystem. The second way includes addition of possibility of analysis of certain laboratory, practical and independent students’ works. The third way includes development of a block of generation of lecturer guidelines. The block of generation of lecturer guidelines is intended for detection of means to influence the backward and lowering their results students.
Статья посвящена оперативному контролю текущей успеваемости студентов выпускающей кафедры вуза. В работе представлена разработанная авторами подсистема оперативного контроля текущей успеваемости студентов и предложены три пути расширения ее функциональности. Первый путь включает внедрение в подсистему индикатора снижения уровня успеваемости. Второй путь – добавление возможности анализа отдельных лабораторных, практических и самостоятельных работ студентов. Третий путь – разработку блока выработки рекомендаций преподавателю. Блок выработки рекомендаций преподавателю предназначен для определения средств воздействия на отстающих и снижающих свою успеваемость студентов. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
Работа выполнена при поддержке гранта РФФИ № 13-07-00450 |
|
Date |
2016-05-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/107
10.21686/1818-4243-2014-3(104-36-41 |
|
Source |
Open Education; № 3(104 (2014); 36-41
Открытое образование; № 3(104 (2014); 36-41 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-3(104 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/107/109
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|