TEACHING BUSINESS CORRESPONDENCE IN ENGLISH TO STUDENTS THROUGH DISTANCE LEARNING SYSTEM
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TEACHING BUSINESS CORRESPONDENCE IN ENGLISH TO STUDENTS THROUGH DISTANCE LEARNING SYSTEM
Обучение студентов деловой переписке на английском языке через систему дистанционного обучения |
|
Creator |
Liudmila Zenina V.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Natalia Kameneva A.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI) Л. Зенина В.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ) Н. Каменева А.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ) |
|
Subject |
distance learning; international business correspondence; formation of professional competencies; multimedia technology; distance learning system "Virtual Campus"; the Bologna process; situational individual tasks; differentiated learning approach; tutor; effect of social presence; foreign language communicative competence
дистанционное обучение; международная деловая переписка; формирование профессиональных компетенций; мультимедийные технологии; система дистанционного обучения «Виртуальный Кампус»; Болонский процесс; ситуативные индивидуальные задания; дифференцированный подход в обучении; тьютор; эффект социального присутствия; иноязычные коммуникативные компетенции |
|
Description |
The possibilities of Distance Learning System "Virtual Campus" of MESI in the process of teaching students business correspondence in foreign language are demonstrated in the article. Division of the students into language groups according to the initial level of foreign language skills allows the best combination of classroom and distance learning, realizing such education principles as the principle of consciousness, creativity, combination theory and practice, differentiated approach to learning.
В статье продемонстрированы возможности системы дистанционного обучения «Виртуальный Кампус» МЭСИ в процессе обучения студентов деловой переписке на иностранном языке. Деление студентов на языковые группы в соответствии с исходным уровнем владения иностранным языком позволяет максимально эффективно сочетать аудиторные и дистанционные формы обучения, реализуя такие дидактические принципы, как принцип сознательность, творческой активности, связи теории с практикой, дифференцированного подхода к обучению. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/235
10.21686/1818-4243-2013-6(101-76-79 |
|
Source |
Open Education; № 6(101 (2013); 76-79
Открытое образование; № 6(101 (2013); 76-79 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-6(101 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/235/239
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|