Record Details

INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE AT ELEMENTARY LEVEL (LEVEL A1, A2)

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE AT ELEMENTARY LEVEL (LEVEL A1, A2)
Информационно-коммуникационные технологии в преподавании русского языка как иностранного на начальном этапе (уровень А1, А2)
 
Creator Sergey Khromov S.; Moscow state university of economics, statistics and informatics
Nadezhda Gulyaeva A.; Moscow state university of economics, statistics and informatics
Valeriy Apalkov G.; Moscow state university of economics, statistics and informatics
Nina Nikonova K.; Pskov State University
С. Хромов С.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики
Н. Гуляева А.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики
В. Апальков Г.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики
Н. Никонова К.; Псковский государственный университет
 
Subject Russian as a foreign language; primary stage of learning; technology- enhanced learning; computer-assisted language learning; computer- mediated communication; virtual learning environments
информационно-коммуникационные технологии; электронная лингводидактика; компьютерная лингводидактика; русский язык как иностранный; начальный этап обучения; смешанная модель обучения
 
Description The paper is intended to draw attention to information communication technologies in teaching Russian as a foreign language at a primary stage of learning. In this regard the educational process of teaching Russian as a foreign language is examined for promoting quality improvement in the process of RLT. Technology-enhances language learning(TELL) is described through computer – assisted language learning(CALL) – presentations,computer-mediated communication (CMC) or on-line communication(e-mails), the Internet sites and virtual learning environments(VLEs) – the University resources. Authors share their best practices of using ICT in teaching and describe their experience with foreign students of pre-university department of MESI, and present their own tactics and strategies of teaching. 
Данная статья посвящена интеграции информационно-коммуникационных технологий в процесс преподавания русского языка как иностранного на начальном этапе обучения. Дается общая характеристика образовательного процесса по русскому языку как иностранному в информационной среде, анализируются его основные компоненты, структура и содержание. Подробно описываются информационно-коммуникационные инструменты, используемые на начальном этапе при смешанной модели обучения: презентации, электронная почта, информационные и обучающие сайты, внутренние информационно-коммуникационные ресурсы университета. Авторы делятся опытом использования информационно-коммуникационных ресурсов в практике преподавания на примере подготовительного отделения для иностранных граждан МЭСИ, предлагают свою тактику и стратегию обучения. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/33
10.21686/1818-4243-2015-2(109-75-81
 
Source Open Education; № 2(109 (2015); 75-81
Открытое образование; № 2(109 (2015); 75-81
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-2(109
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/33/35
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).