Record Details

PLM-COMPETENCE FORMATION USING COMPUTATIONAL-GRAPHICAL PRACTICE

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PLM-COMPETENCE FORMATION USING COMPUTATIONAL-GRAPHICAL PRACTICE
Формирование PLM-компетенций при помощи вычислительно-графической практики
 
Creator Vladimir Zelentsov V.; Bauman Moscow State Technical University
Nina Surkova G.; Bauman Moscow State Technical University
Alexey Mineev B.; Bauman Moscow State Technical University
Georgy Shcheglov A.; Bauman Moscow State Technical University
В. Зеленцов В.; Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана
Н. Суркова Г.; ninasurok@yandex.ru
А. Минеев Б.; mineev30@yandex.ru
Г. Щеглов А.; Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана
 
Subject engineering education; PLM-technology; engineering graphics; geometric modeling; educational practice; competence
инженерное образование; PLM-технологии; инженерная графика; геометрическое моделирование; учебная практика; компетенции
 
Description The description of a new kind of learning activity “Computational - graphical practice” is presented. This practice aimed at consolidating the knowledge and skills acquired by students in the study of the basic engineering disciplines and bridge the gap in the training of students in the field of PLM-technology. The goals, objectives, program practices and competencies, which should have a student after passing the training practice, are listed 
Представлено описание нового вида учебной деятельности «Вычислительно-графической практики», направленной на закрепление знаний и навыков, полученных студентами при изучении основных инженерных дисциплин и ликвидации разрыва в подготовке студентов в области технологий информационной поддержки жизненного цикла. Сформулированы цели, задачи и программа практики, а также перечислены компетенции, которыми должен обладать студент после прохождения практики. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/162
10.21686/1818-4243-2014-6(107-72-79
 
Source Open Education; № 6(107 (2014); 72-79
Открытое образование; № 6(107 (2014); 72-79
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-6(107
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/162/164
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).