INDIVIDUAL EDUCATIONAL PATHWAY AS THE MAIN INSTRUMENT OF EDUCATION IN INFORMATION SOCIETY
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INDIVIDUAL EDUCATIONAL PATHWAY AS THE MAIN INSTRUMENT OF EDUCATION IN INFORMATION SOCIETY
Индивидуальная образовательная траектория как основной инструмент образования в информационном обществе |
|
Creator |
Vladimir Dik V.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI), Moscow
Arkady Urintsov I.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI), Moscow В. Дик В.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ), г. Москва А. Уринцов И.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ), г. Москва |
|
Subject |
information society; individual educational pathway; Decision support system; Electronic Performance Support Systems; management of knowledge; information technologies in education
информационное общество; индивидуальная образовательная траектория; управление знаниями; информационные технологии в образовании |
|
Description |
The article is devoted to "customization" of educational process at the expense of possibility of creation by the trainee of personal educational pathways if he can tell: "I know, what I don't know". Such understanding of educational process smoothly enters the concept of information society and opens new opportunities for universities in the future.
Статья посвящена «кастомизации» образовательного процесса за счет возможности создания обучаемым своих собственных образовательных траекторий, если он может сказать: «Я знаю, чтó я не знаю». Такое понимание образовательного процесса хорошо вписывается в концепцию информационного общества и открывает новые возможности для университетов в будущем |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/130
10.21686/1818-4243-2014-1(102-32-35 |
|
Source |
Open Education; № 1(102 (2014); 32-35
Открытое образование; № 1(102 (2014); 32-35 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-1(102 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/130/132
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|