PROBLEMS OF INTEGRATION OF FORMAL AND INFORMAL EDUCATION IN CONDITIONS OF THE GENERAL INFORMATIONAL AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROBLEMS OF INTEGRATION OF FORMAL AND INFORMAL EDUCATION IN CONDITIONS OF THE GENERAL INFORMATIONAL AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Проблемы интеграции формального и неформального образования в условиях единой информационно-образовательной среды |
|
Creator |
Lyudmila Vladimirova P.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI), Institute of contents and methods of teaching of Russian Academy of Education
Л. Владимирова П.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ), Институт содержания и методов обучения РАО |
|
Subject |
integration; formal; education; content; information-educational environment
интеграция; формальное; образование; содержание; информационно-образовательная среда |
|
Description |
This article is devoted to the problems of integration of formal and informal education in the integrated information-educational environment. The article presents a model of integration at the level of content on the example of students learning theme «Transport». E-learning gives students opportunity both to learn together and to be independent in their study, to plan their own mode of learning.
Статья посвящена проблемам интеграции формального и неформального образования в единой информационно-образовательной среде. В статье представлена модель интеграции на уровне содержания на примере изучения школьниками темы «Транспорт». Электронное обучение предоставляет студентам возможность как совместного обучения, так и планирования своей собственной образовательной траектории. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/217
10.21686/1818-4243-2013-5(100-34-39 |
|
Source |
Open Education; № 5(100 (2013); 34-39
Открытое образование; № 5(100 (2013); 34-39 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-5(100 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/217/219
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|