HIGHLIGHTING CHANGES IN TWO RUSSIAN SCHOOLS WITH SUCCESSFUL ONE-TO-ONE LAPTOP PROGRAMS: MOSCOW AND NIZHNY NOVGOROD CASE STUDIES
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
HIGHLIGHTING CHANGES IN TWO RUSSIAN SCHOOLS WITH SUCCESSFUL ONE-TO-ONE LAPTOP PROGRAMS: MOSCOW AND NIZHNY NOVGOROD CASE STUDIES
Анализ внедрения модели «1 ученик : 1 компьютер»: исследование опыта работы в школах Москвы и Нижегородской области |
|
Creator |
Daniel Light ; Center for Children and Technology, Education Development Center, Inc.
Elizabeth Pierson ; Center for Children and Technology, Education Development Center, Inc. Дэниэл Лайт ; Центр развития образования, Вашингтон Элизабет Пирсон ; Центр развития образования, Вашингтон |
|
Subject |
one-to-one laptop program; laptops; comprehensive school; information technologies
модель «1 ученик : 1 компьютер»; мобильные устройства; общеобразовательная школа; информационные технологии |
|
Description |
One-to-one educational model of mobile learning at school is essential part of Innovative education reform and modernization of Russian educational system [1]. This study provides analysis of integrating technology in Russian schools by taking a close look at how laptops were used in the classrooms on a daily basis. And how the laptops and information resources had become a daily part of learning in the classroom that in turn supported changes in the overall learning.
Внедрение в российские школы модели «1 ученик : 1 компьютер» является одной из ключевых стратегий модернизации российского образования [1]. Данное исследование изучает и анализирует пути использования мобильных устройств в школах на ежедневной основе, на примере 2-х российских школ. А также определяет основные направления в изменении учебного процесса при использовании электронных информационных ресурсов и технологий. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
Грант на проведение данного исследования был предоставлен корпорацией Intel®, США 2012 |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/185
10.21686/1818-4243-2013-2(97)-85-88 |
|
Source |
Open Education; № 2(97) (2013); 85-88
Открытое образование; № 2(97) (2013); 85-88 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-2(97) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/185/187
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|