Record Details

Educational-researching and Information Resources In Interdisciplinary Automated Training System Based On Internet Technology

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Educational-researching and Information Resources In Interdisciplinary Automated Training System Based On Internet Technology
Учебно-исследовательские и информационно-образовательные ресурсы в междисциплинарной автоматизированной системе обучения на основе интернет-технологий
 
Creator T. Savitskaya V.; Dmitry Mendeleev University of Chemical Technology of Russia
A. Egorov F.; Dmitry Mendeleev University of Chemical Technology of Russia
A. Gluhanova A.; Dmitry Mendeleev University of Chemical Technology of Russia
S. Nikitin A.; Dmitry Mendeleev University of Chemical Technology of Russia
A. Zakharova Y.; Dmitry Mendeleev University of Chemical Technology of Russia
Т. Савицкая В.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
А. Егоров Ф.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
А. Глуханова А.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
С. Никитин А.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
А. Захарова Ю.; Российский химико-технологический университет им. Д. И. Менделеева
 
Subject interdisciplinary automated training system;a modular objectoriented dynamic learning environment Moodle;information-educational resources;teaching research resources;distance education technologies;e-learning
междисциплинарная автоматизированная система обучения;модульная объектно-ориентированная динамическая среда дистанционного обучения Moodle;информационно-образовательные ресурсы;учебно-исследовательские ресурсы;дистанционные образовательные технологии;электронные средства обучения
 
Description The aim of the research is the study of the functionality of modular object-oriented dynamic learning environment (Moodle) to development the informational and educational and educational research resource for training students in the disciplines of natural-scientific and engineer science. Have considered scientific-practical and methodological experience in the development, implementation and use of the interdisciplinary automated training system based on the Moodle system in the educational process. Presented the structure of the typical training course and set out recommendations for the development of information and educational resources different types of lessons and self-study students.Have considered the features of preparation of teaching-research resources of the assignments for lab using the software package MatLab. Also has considered the experience of implementing the discipline “Remote educational technologies and electronic learning in the scientific and the educational activities” for the training of graduate students at the Mendeleev University of Chemical Technology of Russia. The proposed an article approaches to the implementation of informational and educational and educational research resources in the interdisciplinary automated training system can be applied for a wide range of similar disciplines of natural-scientific and engineering sciences in a multilevel system of training of graduates.
Целью исследования является изучение функциональных возможностей модульной объектно-ориентированной динамической учебной среды Moodle для реализации информационно-образовательных и учебно-исследовательских ресурсов для обучения студентов вузов по дисциплинам технического и естественнонаучного профиля.Рассмотрен научно-практический и методический опыт разработки, реализации и использования в учебном процессе междисциплинарной автоматизированной системы обучения в системе Moodle. Представлена структура типового учебного курса и изложены рекомендации по реализации информационно-образовательных ресурсов для различных видов учебных занятий и самостоятельной подготовки студентов. Рассмотрены особенности подготовки учебно-исследовательских ресурсов для выполнения лабораторных работ с использованием программного обеспечения в пакете MatLab. Рассмотрен опыт реализации дисциплины «Дистанционные образовательные технологии и электронные средства обучения в научной и образовательной деятельности» для подготовки аспирантов в Российском химико-технологическом университете им. Д.И. Менделеева. Предложенные подходы к реализации информационно-образовательных и учебно-исследовательских ресурсов в междисциплинарной автоматизированной системе обучения могут быть применены для широкого круга аналогичных дисциплин технического и естественнонаучного профиля в многоуровневой системе подготовки выпускников.
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-11-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/315
10.21686/1818-4243-2016-5-11-26
 
Source Open Education; № 5 (2016); 11-26
Открытое образование; № 5 (2016); 11-26
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2016-5
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/315/285
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).