DEVELOPMENT OF AN ORIGINAL APPROACH TO DESIGNING THE PRACTICAL PART OF A STUDY COURSE
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DEVELOPMENT OF AN ORIGINAL APPROACH TO DESIGNING THE PRACTICAL PART OF A STUDY COURSE
Разработка оригинального подхода к организации практических занятий прикладной учебной дисциплины |
|
Creator |
Nina Korovkina L.; National Research University ‘Higher School of Economics’ (NRU HSE)
Victor Taratoukhine V.; National Research University ‘Higher School of Economics’ (NRU HSE); Westphalian Wilhelms University (WWU), European Research Center for Information Systems (ERCIS) Yury Kupriyanov V.; National Research University ‘Higher School of Economics’ (NRU HSE) Н. Коровкина Л.; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики» (НИУ ВШЭ) В. Таратухин В.; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики» (НИУ ВШЭ); Вестфальский университет Вильгельма, Мюнстер, Германия (WWU), Европейский исследовательский центр в области информационных систем (ERCIS) Ю. Куприянов В.; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики» (НИУ ВШЭ) |
|
Subject |
higher education quality management; study course content; competence-oriented approach; assessment of the study course alignment to the requirements of a professional standard; applied study course organization; professional and educational environment requirements assessment
управление качеством высшего образования; оценка соответствия содержания дисциплины требованиям профессиональных стандартов; организация практических занятий прикладных дисциплин; оценка требований профессиональной и образовательной среды |
|
Description |
This article deals with the design of a study course content which takes into account the requirements of a professional community to potential graduates and provides quantitative assessment of the degree of their alignment to these requirements. A case study presented in this work shows how the developed approach was applied for the course content development taught in MSc program at NRU HSE.
В статье предложен подход к формированию содержания практических занятий учебного курса, учитывающий требования профессионального сообщества к компетенциям студентов и количественно оценивающий степень соответствия видов заданий и форм контроля этим требованиям. Приведено описание применения данного подхода в рамках учебной дисциплины, преподаваемой в магистратуре факультета бизнес-информатики НИУ ВШЭ. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/176
10.21686/1818-4243-2013-2(97)-16-25 |
|
Source |
Open Education; № 2(97) (2013); 16-25
Открытое образование; № 2(97) (2013); 16-25 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-2(97) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/176/178
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|