Record Details

CLOUD TECHNOLOGY IN EDUCATION

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CLOUD TECHNOLOGY IN EDUCATION
Облачные технологии в образовании
 
Creator Alexander Dukkardt N.; Southern federal university
Darya Saenko S.; Southern federal university
Eugenia Sleptsova A.; Southern federal university
А. Дуккардт Н.; Южный федеральный университет
Д. Саенко С.; Южный федеральный университет
Е. Слепцова А.; Южный федеральный университет
 
Subject cloud technology; platform as a service; computer-based testing system
облачные технологии; платформа как услуга; система компьютерного тестирования
 
Description This article is devoted to the review of main features of cloud computing that can be used in education. Particular attention is paid to those learning and supportive tasks, that can be greatly improved in the case of the using of cloud services. Several ways to implement this approach are proposed, based on widely accepted models of providing cloud services. Nevertheless, the authors have not ignored currently existing problems of cloud technologies , identifying the most dangerous risks and their impact on the core business processes of the university. 
Данная статья посвящена обзору основных возможностей использования облачных вычислений в образовании. Особое внимание уделяется тем непосредственно входящим в учебный процесс или поддерживающим его задачам, чья эффективность может возрасти при условии внедрения облачных сервисов. Кроме того, предлагается несколько путей реализации подобного подхода, основанных на широко распространенных моделях предоставления облачных услуг. Тем не менее авторы статьи не обошли вниманием и существующие на сегодняшний день проблемы облачных технологий, выявив наиболее опасные для учебных заведений риски и степень их влияния на основные бизнес-процессы вуза. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Работа выполнена при поддержке гранта РФФИ № 13-07-00537
 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/112
10.21686/1818-4243-2014-3(104-68-74
 
Source Open Education; № 3(104 (2014); 68-74
Открытое образование; № 3(104 (2014); 68-74
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-3(104
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/112/114
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).