Record Details

MOBILE LEARNING: CONTEXT ADAPTATION AND SCENARIO APPROACH

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MOBILE LEARNING: CONTEXT ADAPTATION AND SCENARIO APPROACH
Мобильное обучение: контекстная адаптация и сценарный подход
 
Creator Vladimir Kureichik V.; Southern Federal University
Sergey Rodzin I.; Southern Federal University
Lada Rodzina S.; Southern Federal University
В. Курейчик В.; Южный федеральный университет
С. Родзин И.; Южный федеральный университет
Л. Родзина С.; Южный федеральный университет
 
Subject adaptive learning; context-aware system; content management probabilistic; automaton; scenario training; engine; Bayesian network
адаптивное обучение; контекстно-зависимая система; управление контентом; вероятностный автомат; сценарий обучения; байесовская сеть
 
Description The paper proposes a model of an open architecture for component context-dependent systems of computer training to the needs of the software applications of intelligent learning environments and adaptive learning systems. The structure of a content management system is developed based on Semantic Web. The model for developing of the engine is supposed to be based on probabilistic automata. Another part of work is developing of learning scenarios and possibilities for its adaptation. The context approach for personalization of learning style is described in the paper as well. 
В статье предлагается модель открытой архитектуры для компонентных контекстно-зависимых систем компьютерного обучения с учетом потребностей программных приложений интеллектуальных учебных сред и адаптивных обучающих систем. Разрабатывается структура системы управления контентом на основе семантического веба. При построении системы управления контентом предлагается использовать модель на основе вероятностных автоматов. Разрабатывается сценарий обучения, возможности его адаптации. Описывается контекстный подход к персонализации стиля обучения. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Работа выполнена при поддержке гранта РФФИ, проект № 13-07-00204-а
 
Date 2016-05-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/208
10.21686/1818-4243-2013-4(99)-75-82
 
Source Open Education; № 4(99) (2013); 75-82
Открытое образование; № 4(99) (2013); 75-82
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-4(99)
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/208/210
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).