Record Details

PERSONAL EDUCATIONAL SPHERE AS THE AGGREGATOR OF THE FORMAL AND INFORMAL EDUCATION

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PERSONAL EDUCATIONAL SPHERE AS THE AGGREGATOR OF THE FORMAL AND INFORMAL EDUCATION
Персональная образовательная сфера как агрегатор формального и неформального образования
 
Creator Antonina Kiseleva A.; Novokuznetsk Advanced Training Institute
Viacheslav Starodubtsev A.; National Research Tomsk Polytechnic University
А. Киселева А.; МАОУ ДПО Институт повышения квалификации г. Новокузнецк
В. Стародубцев А.; Национальный исследовательский Томский политехнический университет
 
Subject continuous education; personalization of education; information society; distance learning; personal learning environment
непрерывное образование; персонализация образования; информационное общество; дистанционное обучение; персональная образовательная среда
 
Description The personalization of professional and additional education requires the complementation of the formal education by the possibilities of informal pedagogical interaction, based on the social media services and the massive open distant courses. The possibilities of personal education sphere (PES) as the integrative medium of formal and informal education are considered. 
Персонализация профессионального и дополнительного образования требует включения в формальное образование неформального педагогического взаимодействия, основанного на сервисах социальных медиа и массовых открытых дистанционных курсах. Рассмотрены возможности персональной образовательной сферы (ПОС) в качестве среды интеграции формального и неформального образования. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/231
10.21686/1818-4243-2013-6(101-52-59
 
Source Open Education; № 6(101 (2013); 52-59
Открытое образование; № 6(101 (2013); 52-59
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-6(101
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/231/235
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).