Record Details

ASYNCHRONICAL MEANS OF FORMING CROSS CULTURAL COMPETENCE OF HIGH SCHOOL STUDENTS (IN THE CASE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING)

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ASYNCHRONICAL MEANS OF FORMING CROSS CULTURAL COMPETENCE OF HIGH SCHOOL STUDENTS (IN THE CASE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING)
Асинхронные средства формирования межкультурной компетенции обучающихся (на примере обучения английскому языку)
 
Creator Valeriy Apalkov G.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
В. Апальков Г.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ)
 
Subject cross cultural competence; e-mail group; asynchronical means of Internet-communication
межкультурная компетенция; электронно-почтовая группа; асинхронные средства Интернет-коммуникаций
 
Description The article covers the key problems of forming cross cultural competence by means of asynchronic Internet-communication techniques. A concise overview of main studies in using e-mail group in forming cross cultural competence. An algorithm of forming cross cultural competence of high school students is described. 
Рассматриваются вопросы формирования межкультурной компетенции посредством асинхронных средств Интернет-коммуникаций. Проводится краткий обзор исследований по использованию электронно-почтовой группы в формировании межкультурной компетенции. Представлен алгоритм формирования межкультурной компетенции обучающихся старших классов. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/158
10.21686/1818-4243-2014-6(107-49-51
 
Source Open Education; № 6(107 (2014); 49-51
Открытое образование; № 6(107 (2014); 49-51
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-6(107
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/158/160
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).