Record Details

THE CONCEPTUAL QUALITY EVALUATION OF THE INFORMATION CIRCULATING IN TECHNICAL-ORGANIZATIONAL SYSTEMS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE CONCEPTUAL QUALITY EVALUATION OF THE INFORMATION CIRCULATING IN TECHNICAL-ORGANIZATIONAL SYSTEMS
Концептуальная оценка качества информации, циркулирующей в организационно-технических системах
 
Creator Gennady Berketov A.; Plekhanov Russian University
Andrey Mikrukov A.; Plekhanov Russian University
Anatolij Polous I.; Plekhanov Russian University
Г. Беркетов А.; Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова
А. Микрюков А.; экономический университет им. Г.В. Плеханова
А. Полоус И.; Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова
 
Subject information theory; types of information; methods for assessing the quality of information
теория информации; виды информации; методы оценки качества информации
 
Description The article discusses the approach to assessing the quality of the information obtained in the process of transformation of the initial information received by control signals in the organizational and technical systems, control solutions, make up the content management process. The essence of the approach is to assess the quality of the information offered on its quantitative characteristics (the relative amount of syntactic, semantic and pragmatic information types are in relationships and relationships). 
В статье рассматривается подход к оценке качества информации, получаемой в процессе преобразования исходной информации, полученной по сигналам управления в организационно-технических системах, в управляющие решения, составляющие содержание процесса управления. Сущность подхода заключается в том, качество информации предлагается оценивать по ее количественной характеристике (относительного количества синтаксического, семантического и прагматического видов информации, находящихся во взаимосвязях и взаимоотношениях). 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/61
10.21686/1818-4243-2015-6(113-19-22
 
Source Open Education; № 6(113 (2015); 19-22
Открытое образование; № 6(113 (2015); 19-22
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-6(113
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/61/63
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).