Record Details

THE SYSTEM BIOADEQUATE TEACHING PERSONALITY DEVELOPMENT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE SYSTEM BIOADEQUATE TEACHING PERSONALITY DEVELOPMENT
Педагогическая система биоадекватного развития личности
 
Creator Tatiana Sinyavskaya S.
Т. Синявская С.; НМБОУ «Гимназия No11», г. Анжеро-Судженск
 
Subject literature teacher;an author and a reader’s consciousness;a harmonious mix of imagination;feelings and mind;the base method of teaching associative thinking;visualization;awakening of creativity;the Foundation of an open system of education
учитель литературы;авторское и читательское сознание;гармоничное соединение воображения;чувства и разума;база метода преподавания;ассоциативное мышление;визуализация;пробуждения творческого потенциала личности;фундамент открытой системы образования
 
Description Asked to consider the teachers of literature as a Mason, knows a secret solution that binds author and reader consciousness through the harmonious combination of imagination, feelings and mind. It is shown that every teacher has to define the cornerstones that can become the base on which he will build his own teaching methods. Shows the importance of the development of associative thinking, visualization and awakening the creative potential of the individual as “cornerstones” that are the Foundation of an open system of education, interacting with different sources.
Предложено рассматривать учителя литературы как каменщика, знающего секрет раствора, скрепляющего авторское и читательское сознания через гармоничное соединение воображения, чувства и разума. Показано, что каждый педагог должен определить краеугольные камни, которые могут стать для него базой, на которой он выстроит свой метод преподавания. Показана важность развития ассоциативного мышления, визуализации и пробуждения творческого потенциала личности как «краеугольных камней», являющихся фундаментом открытой системы образования, взаимодействующей с различными источниками. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-06-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/246
10.21686/1818-4243-2016-2-48-52
 
Source Open Education; № 2 (2016); 48-52
Открытое образование; № 2 (2016); 48-52
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2016-2
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/246/249
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).