Record Details

MODELS OF A STUDENT AND A TEACHER FOR THE MULTI-AGENT TRAINING SYSTEM

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MODELS OF A STUDENT AND A TEACHER FOR THE MULTI-AGENT TRAINING SYSTEM
Модели обучаемого и преподавателя для мультиагентной обучающей системы
 
Creator Elena Davidova N.; Vologodskiy State University
Anna Sergushicheva P.; Vologodskiy State University
Е. Давыдова Н.; Вологодский государственный университет
А. Сергушичева П.; Вологодский государственный университет
 
Subject Multi-Agent training system; the teacher agent; the student agent; student modelling; teacher modelling; adaptive training
мультиагентная обучающая система; агент обучаемого; агент преподавателя; модель обучаемого; модель преподавателя; адаптивное обучение
 
Description This paper considers an issue of a student agent and a teacher agent building inside of the multiagent training system structure and discusses the received experimental results. The student’s characteristics analysis allows to predict training results and to correct a training trajectory. 
В статье рассматриваются вопросы построения агентов обучаемого и преподавателя в структуре мультиагентной обучающей системы и обсуждаются полученные экспериментальные результаты. Анализ характеристик обучаемого позволяет прогнозировать результаты обучения и корректировать траекторию обучения. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/52
10.21686/1818-4243-2015-5(112-25-31
 
Source Open Education; № 5(112 (2015); 25-31
Открытое образование; № 5(112 (2015); 25-31
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-5(112
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/52/54
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).