Record Details

STANDARDIZATION OF METADATA FOR ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STANDARDIZATION OF METADATA FOR ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES
Стандартизация метаданных электронных образовательных ресурсов
 
Creator Boris Pozdneev M.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
Victoria Tikhomirova D.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
Б. Позднеев М.; ФГБОУ ВПО МГТУ «СТАНКИН»
В. Тихомирова Д.; ФГБОУ ВПО МГТУ «Станкин»
 
Subject informational and learning environment; electronic library system; electronic learning resources; electronic training complex; data element; attribute; MLR-record
информационно-образовательная среда; электронно-библиотечная система; электронный образовательный ресурс; электронный учебно-методический комплекс; элемент данных; атрибут; MLR-запись
 
Description This article observes modern approaches and standards in the domain of metadata for electronic educational resources of the new generation. The basic provisions of the international standard ISO/IEC 19788 are discussed in detail, the article contains requirements for the specification of the metadata element. It also deals with the necessity of establishing a national profile of requirements for electronic learning resources, harmonized with international standards and taking into account the specifics of the Russian educational system. 
В статье рассмотрены современные подходы и стандарты в области определения метаданных для электронных образовательных ресурсов нового поколения. Подробно рассмотрены основополагающие положения международного стандарта ISO/IEC 19788, содержащего требования к спецификации элемента метаданных. Обоснована необходимость создания национального профиля требований к электронным образовательным ресурсам, гармонизированного с международными стандартами и учитывающего специфику российской образовательной системы. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/20
10.21686/1818-4243-2015-1(108-55-59
 
Source Open Education; № 1(108 (2015); 55-59
Открытое образование; № 1(108 (2015); 55-59
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-1(108
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/20/22
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).