Record Details

FORUM ACTIVITY AS AN IMPORTANT PART OF THE STUDY AND THE SUBSEQUENT ENGINEERING PRACTICE OF THE STUDENT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FORUM ACTIVITY AS AN IMPORTANT PART OF THE STUDY AND THE SUBSEQUENT ENGINEERING PRACTICE OF THE STUDENT
Активность на форумах – важная часть учебы и последующей инженерной деятельности студента
 
Creator Valeriy Ochkov F.; National research university «Moscow Power Engineering Institute»
Sasha Gurke ; Elsevier Corporate Markets
В. Очков Ф.; Национальный исследовательский университет «Московский энергетический институт»
Саша Герк ; фирма Elsevier
 
Subject engineering education; the Internet; forums; types of forums; online resources; MPEI; mathematical packages
инженерное образование; интернет; форумы; типы форумов; интернет ресурсы; МЭИ; математические пакеты
 
Description This article examines new methods in engineering education based on the use of online forums that cover a wide range of technical topics. Several major types of forums, their development and use in education and scientifi c research are analyzed. The authors provide examples of problem solving and working with these forums and other Internet resources in the educational process at the National Research University “MРEI”. 
В статье рассматриваются новые методы в инженерном образовании, опирающиеся на использование тематических интернет-форумов, позволяющих охватывать широкий круг решаемых задач. Анализируются основные типы форумов, пути их развития и возможные способы их использования в процессе образования и при научных исследованиях. Приводятся примеры решения задач и работы с данным типом интернет ресурсов в ходе учебной деятельности в Национальном исследовательском университете «МЭИ». 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/149
10.21686/1818-4243-2014-5(106-93-101
 
Source Open Education; № 5(106 (2014); 93-101
Открытое образование; № 5(106 (2014); 93-101
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-5(106
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/149/151
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).