KNOWLEDGE MANAGEMENT AS ONE OF OPEN EDUCATION TECHNOLOGIES’ DEVELOPMENT DIRECTIONS
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
KNOWLEDGE MANAGEMENT AS ONE OF OPEN EDUCATION TECHNOLOGIES’ DEVELOPMENT DIRECTIONS
Управление знаниями как одно из направлений развития технологий открытого образования |
|
Creator |
Yury Kravchenko A.; Southern federal university
Ю. Кравченко А.; Южный федеральный университет |
|
Subject |
intelligent learning systems; information processes; knowledge management scenarios; knowledge accumulation and processing; fuzzy model; forgetting factor
интеллектуальные системы обучения; информационные процессы; сценарии управления знаниями; накопление и обработка знаний; нечеткая модель; коэффициент забывания |
|
Description |
The article deals with the problem of creating knowledge management scenarios as the principal organization of information processes in the open education technologies, as well as the principles of their design and evolution. Solution the problem of information overfl ow in intelligent learning systems was described from the point of transition from the storage and processing of data to the accumulation and processing of knowledge. Increase the probability of producing new knowledge in learning is expected due to the use of interdisciplinary and multidisciplinary approaches to gathering information. Fuzzy forecast model of the student’s knowledge level estimation was proposed, taking into account the natural loss of some knowledge for a long time period.
В статье рассмотрена проблема создания сценариев управления знаниями, как принципиальной организации информационных процессов в технологиях открытого образования, а также принципов их проектирования и эволюции. Решение проблемы информационного переполнения в интеллектуальных системах обучения описано с позиции перехода от хранения и обработки данных к накоплению и обработке знаний. Увеличение вероятности продуцирования нового знания в процессах обучения предполагается за счет использования междисциплинарного и мультидисциплинарного подходов к накоплению информации. Предложена нечеткая прогнозная модель оценки уровня знаний обучаемого с учетом естественной потери некоторой части знаний в течение длительного промежутка времени. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
Исследование выполнено за счет гранта Российского научного фонда (проект №14-11-00242) в Южном федеральном университете |
|
Date |
2016-05-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/43
10.21686/1818-4243-2015-3(110-71-76 |
|
Source |
Open Education; № 3(110 (2015); 71-76
Открытое образование; № 3(110 (2015); 71-76 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-3(110 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/43/45
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|