INTELLIGENT SUPPORT OF EDUCATIONAL PROCESSES AT LEVEL OF SPECIALITY
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INTELLIGENT SUPPORT OF EDUCATIONAL PROCESSES AT LEVEL OF SPECIALITY
Интеллектуальная поддержка образовательных процессов на уровне специальности (профиля) |
|
Creator |
Irina Kazmina I.; Southern federal university
Evgeny Nuzhnov V.; Southern federal university И. Казмина И.; Южный федеральный университет Е. Нужнов В.; Южный федеральный университет |
|
Subject |
intelligent support; educational processes; model of student; data mining; quality of teaching
интеллектуальная поддержка; образовательные процессы; модель обучаемого; интеллектуальный анализ данных; качество обучения |
|
Description |
The article is devoted to intelligent support of educational processes at level of speciality with the help of information system. In this paper intelligent information system of Modern Humanitarian Academy is considered and three directions of development of intelligent support within the scope of developed information system are offered. These directions include: development of model of student, data mining of quality of teaching and prediction of quality of teaching in the future.
Статья посвящена интеллектуальной поддержке образовательных процессов на уровне специальности с помощью информационной системы. В работе рассмотрена интеллектуальная информационная система Современной гуманитарной академии и предложены три направления развития интеллектуальной поддержки в рамках разрабатываемой информационной системы. Эти направления включают: разработку модели обучаемого, интеллектуальный анализ качества обучения и прогнозирование качества обучения в будущем. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/236
10.21686/1818-4243-2013-6(101-80-84 |
|
Source |
Open Education; № 6(101 (2013); 80-84
Открытое образование; № 6(101 (2013); 80-84 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-6(101 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/236/240
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|