PERSPECTIVES OF THE CORPORATE E-LEARNING DEVELOPMENT IN RUSSIA
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PERSPECTIVES OF THE CORPORATE E-LEARNING DEVELOPMENT IN RUSSIA
Перспективы развития корпоративного электронного обучения в России |
|
Creator |
Lilia Prikhodko V.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Svetlana Tarasova L.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI) Л. Приходько В.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ) С. Тарасова Л.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ) |
|
Subject |
informal learning; learning Management System (LMS); massive on-line open courses (MOOCs); personnel learning and development tools; self-study; social learning
инструменты обучения и развития персонала; массовые онлайновые открытые курсы (MOOCs); неформальное обучение; самообучение; система дистанционного обучения (СДО); социальное обучение |
|
Description |
E-learning technologies application in corporate sector has been the feature of human resources training and development of the last decade. The emerging during last few years new, more accessible and simplifi ed means and formats of knowledge transfer (webinars, MOOCs, social learning) have signifi cantly widen the facilities of corporate e-learning and allow their successful application at the correlated HR-processes.
Использование технологий e-learning в корпоративном секторе является характерной чертой обучения и развития персонала последнего десятилетия. Появившиеся в последние годы новые, более доступные и упрощенные, способы и форматы передачи знаний (вебинары, MOOCs, социальное обучение), значительно расширяют возможности корпоративного электронного обучения и а также позволяет успешно их применять в смежных HR-процессах. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/34
10.21686/1818-4243-2015-2(109-82-86 |
|
Source |
Open Education; № 2(109 (2015); 82-86
Открытое образование; № 2(109 (2015); 82-86 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-2(109 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/34/36
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|