METHODOLOGY COMPARATIVE EVALUATION OF PROFESSIONAL STANDARDS AND EDUCATION STANDARDS WITH THE USE OF NON-NUMERIC DATA PROCESSING METHODS
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
METHODOLOGY COMPARATIVE EVALUATION OF PROFESSIONAL STANDARDS AND EDUCATION STANDARDS WITH THE USE OF NON-NUMERIC DATA PROCESSING METHODS
Методология сравнительной оценки соответствия профессиональных стандартов и стандартов образования с применением нечисловых методов обработки данных |
|
Creator |
Gennady Abramov V.; FGBOU IN «Voronezh State University»
Maria Vatutina N.; FGBOU IN «Voronezh State University of Engineering Technology» Г. Абрамов В.; ФГБОУ ВО «Воронежский государственный университет» М. Ватутина Н.; ФГБОУ ВО «Воронежский государственный университет инженерных технологий» |
|
Subject |
assessment of requirements; professional standards; federal state educational standards
оценка требований; профессиональные стандарты; федеральные государственные образовательные стандарты |
|
Description |
The article discusses the development of a technique that allows for a comparative assessment of the requirements of the professional standard and the federal state educational standards. The results can be used by universities to adjust the learning process for the analysis of their curricula to better compliance with professional standards.
В статье рассматривается вопрос разработки методики, которая позволяет проводить сравнительную оценку требований профессионального стандарта и федерального государственного образовательного стандарта. Полученные результаты могут быть использованы вузами для корректировки процесса обучения, для анализа своих учебных планов, для более полного соответствия с профессиональными стандартами. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/2
10.21686/1818-4243-2016-1-4-10 |
|
Source |
Open Education; № 1 (2016); 4-10
Открытое образование; № 1 (2016); 4-10 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-1 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/2/3
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|