Record Details

AUTOMATIC DETERMINING OF TOKEN SEQUENCE ERRORS IN RESPONSES TO OPEN ANSWER QUESTION IN MOODLE LMS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title AUTOMATIC DETERMINING OF TOKEN SEQUENCE ERRORS IN RESPONSES TO OPEN ANSWER QUESTION IN MOODLE LMS
Автоматическое определение ошибок в порядке расположения лексем в ответах на вопросы с открытым ответом в СДО Moodle
 
Creator Oleg Sychev A.; Volgograd State Technical University
Dmitry Mamontov P.; Volgograd State Technical University
О. Сычев А.; Волгоградский государственный технический университет
Д. Мамонтов П.; Волгоградский государственный технический университет
 
Subject editing distances; lexical analysis; grammar learning; e-learning
редакционные расстояния; лексический анализ; изучение грамматики; электронное обучение
 
Description The paper reviews the problem of automatic analysis, grading and hinting to the student in the questions, where correct answer must be the correct sentence in the target language in which order of words (tokens) is important. Proposed solution consists of combination of lexical analysis and editing distance analysis. Proposed solution was implemented as a CorrectWriting question type to a popular Moodle LMS. Such question type is useful when teaching programming languages and English as foreign language. 
В работе рассматриваются проблемы автоматического анализа, оценки и выдачи подсказки обучаемому в вопросах, ответом на которые является корректное предложение на изучаемом языке, в котором важен порядок слов (лексем). Для решения проблемы предложено решение на основе комбинации лексического анализа и анализа при помощи редакционных расстояний, которое реализовано в виде модуля к популярной системе дистанционного образования Moodle. Этот модуль полезен при изучении языков программирования и английского языка как иностранного. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/99
10.21686/1818-4243-2014-2(103-79-88
 
Source Open Education; № 2(103 (2014); 79-88
Открытое образование; № 2(103 (2014); 79-88
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-2(103
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/99/101
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).