Record Details

MODELING OF ELECTRONIC OPEN EDUCATIONAL RESOURCES

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MODELING OF ELECTRONIC OPEN EDUCATIONAL RESOURCES
Моделирование процесса создания открытых электронных образовательных ресурсов
 
Creator Nina Komleva V.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics, MESI
Н. Комлева В.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики, МЭСИ
 
Subject open educational resources; massive open online courses; the quality of e-learning content; virtual information environment
открытые образовательные ресурсы; массовые открытые электронные курсы; качество электронного образовательного контента; виртуальная информационная среда
 
Description The article is devoted to modeling the process of creating open educational resources (OER). The technology of processing of the content presented in this paper provides solutions for the creation of competitive highquality e-learning courses, placed in an open information environment. The tools are analyzed in detail to create a virtual environment OER. The algorithm of the decision making process on the processing of contentbased neuro-fuzzy. 
Статья посвящена вопросам моделирования процесса создания открытых образовательных ресурсов (ООР). Технология обработки контента, представленная в данной статье, содержит решения для создания качественных конкурентоспособных электронных учебных курсов, размещенных в открытой информационной среде. Подробно рассматриваются инструменты виртуальной среды для создания ООР. Приводится алгоритм процесса принятия решения об обработке контента на основе нейро-нечеткой системы. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/227
10.21686/1818-4243-2013-6(101-24-30
 
Source Open Education; № 6(101 (2013); 24-30
Открытое образование; № 6(101 (2013); 24-30
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-6(101
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/227/231
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).