PRESENTATIONAL TRAINING LECTURES ON NATURAL-SCIENCE DISCIPLINES: PRACTICE AND THEORY
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PRESENTATIONAL TRAINING LECTURES ON NATURAL-SCIENCE DISCIPLINES: PRACTICE AND THEORY
Презентационные лекции по дисциплинам естественно-научного цикла: практика и теория |
|
Creator |
Elena Bogomolova P.; National Research University «Moscow Power Engineering Institute»
Е. Богомолова П.; Национальный исследовательский университет «МЭИ» |
|
Subject |
lecture presentation; slides; presentation; natural-science disciplines; didactics
презентационная лекция; слайды; презентация; дисциплины естественно-научного цикла; дидактика |
|
Description |
This paper discusses the feasibility of delivering streaming lectures on natural-science disciplines with computer presentations. Typical students’ comments on those are observed. There are analyzed the strengths and weaknesses of this form of delivery of lecture material for students of full-time training.
В статье обсуждается целесообразность чтения потоковых лекций по дисциплинам естественно- научного цикла с использованием компьютерных презентаций. Приводятся типичные отзывы студентов о таких лекциях. Анализируются сильные и слабые стороны такой формы подачи лекционного материала студентам очной формы обучения. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/122
10.21686/1818-4243-2014-4(105-55-63 |
|
Source |
Open Education; № 4(105 (2014); 55-63
Открытое образование; № 4(105 (2014); 55-63 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-4(105 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/122/124
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|