THE METHODOLOGICAL ASPECTS OF ENSURING SELF-DEVELOPMENT OF CHILDREN AND EDUCATORS IN PRESCHOOL EDUCATION
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE METHODOLOGICAL ASPECTS OF ENSURING SELF-DEVELOPMENT OF CHILDREN AND EDUCATORS IN PRESCHOOL EDUCATION
Методологические особенности обеспечения саморазвития детей и воспитателей в дошкольном образовании |
|
Creator |
Marina Loseva I.
М. Лосева И.; МОБУ «СОШ No 4», г. Минусинск, Красноярский край |
|
Subject |
preschool education;developmental and humanistic interaction between adults and children;prirodookhrannoy thinking of the teacher;self-development of children and educators;interactive technology;personality development;games components;design technologies;health care
дошкольное образование, развивающее и гуманистическое взаимодействие взрослых и детей, природосообразность мышления педагога, саморазвитие детей и воспитателей, интерактивные технологии развития личности, игровые составляющие, проектные технологии, здоровьесбережение |
|
Description |
The urgency of the support of the specificity of social relations in children, as well as the need to provide educational and humanistic nature of interaction between adults and children. Shows the need for transforming the thinking of the teacher in the direction of nature-conformity and humanity. As essential characteristics in ensuring self-development of children and educators in preschool education dedicated towards the use of interactive technologies the development of individuality in the development of personality, introduction to educational technology’s components, the use of technologies of developing training, the use of design technologies to ensure the factors of health preservation.
Показана актуальность поддержки специфики общественных отношений у детей, а также необходимость обеспечения развивающего и гуманистического характера взаимодействия взрослых и детей. Показана необходимость трансформации мышления педагога в направлении природосообразности и гуманности. В качестве существенных особенностей в обеспечении саморазвития детей и воспитателей в дошкольном образовании выделены ориентация на использование интерактивных технологий развития индивидуальности в воспитании личности, введение в образовательную технологию игровых составляющих, использование технологии развивающего обучения, использование проектных технологий, обеспечение факторов здоровьесбережения. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/251
10.21686/1818-4243-2016-2-68-71 |
|
Source |
Open Education; № 2 (2016); 68-71
Открытое образование; № 2 (2016); 68-71 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-2 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/251/254
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|