E-LEARNING RESOURCES REQUIREMENTS STANDARDIZATION ACCORDING TO LEARNERS’ INDIVIDUAL NEEDS AND PREFERENCES
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
E-LEARNING RESOURCES REQUIREMENTS STANDARDIZATION ACCORDING TO LEARNERS’ INDIVIDUAL NEEDS AND PREFERENCES
Стандартизация требований к электронным образовательным ресурсам с учетом индивидуальных потребностей и предпочтений обучаемых |
|
Creator |
Michael Levin V.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
Sergey Sosenushkin E.; Moscow State University of Technology «STANKIN» М. Левин В.; Московский государственный технологический университет «СТАНКИН» С. Сосенушкин Е.; Московский государственный технологический университет «СТАНКИН» |
|
Subject |
e-learning; standard; requirements description; accessibility; equal abilities; information model
электронное обучение; стандарт; описание требований; доступность; равные возможности; информационная модель |
|
Description |
The article considers the information models of e-learning resources requirements description and of the learners’ personal needs and preferences description. It presents the framework and the interconnections between the national and international e-learning content accessibility standards for different groups of users, including the ones with physical impairments.
В статье рассмотрена информационная модель требований к описанию электронных образовательных ресурсов, а также информационная модель индивидуальных потребностей и предпочтений обучаемых. Представлена структура и взаимосвязь международных и национальных стандартов в области обеспечения равных возможностей доступа к образовательному контенту для различных категорий обучаемых, в том числе для лиц с ограниченными физическими возможностями. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/16
10.21686/1818-4243-2015-1(108-33-36 |
|
Source |
Open Education; № 1(108 (2015); 33-36
Открытое образование; № 1(108 (2015); 33-36 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-1(108 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/16/18
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|