EXPERIENCE OF USING BLACKBOARD E-LEARNING SYSTEM PLATFORM IN BACHELORS TRAINING
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXPERIENCE OF USING BLACKBOARD E-LEARNING SYSTEM PLATFORM IN BACHELORS TRAINING
Опыт использования платформы электронного обучения Blackboard в бакалавриате |
|
Creator |
Alexey Nazarov I.; Petrozavodsk State University
Olga Sergeeva V.; Petrozavodsk State University А. Назаров И.; Петрозаводский государственный университет О. Сергеева В.; Петрозаводский государственный университет |
|
Subject |
e-learning; distant learning technology; Blackboard Learn; self-directed learning; physics in Bachelor’s program
электронное обучение; дистанционные образовательные технологии; Blackboard; самостоятельная работа; обучение физике в бакалавриате |
|
Description |
The approaches to organization and tracking of educative process by means of distant learning technologies are considered. The article provides description and approbation results of network educational module «Mechanics and Molecular Physics», carried out on Blackboard e-learning system. The article describes the overall results of teaching process. The authors present the platform advantages in organizing and tracking of students self-directed learning.
Рассмотрена методика организации и сопровождения процесса обучения физике средствами дистанционных образовательных технологий. В качестве примера представлено описание и результаты апробации сетевого образовательного модуля «Механика и молекулярная физика», реализованного на платформе электронного обучения Blackboard. Проанализированы итоги обучения. Представлены возможности платформы Blackboard в обеспечении самостоятельной работы студентов. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
Работа выполнена при поддержке Программы стратегического развития ПетрГУ на 2012–2016 гг. |
|
Date |
2016-05-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/145
10.21686/1818-4243-2014-5(106-59-67 |
|
Source |
Open Education; № 5(106 (2014); 59-67
Открытое образование; № 5(106 (2014); 59-67 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-5(106 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/145/147
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|