EXTRAMURAL STUDIES: THE MAIN PROBLEM AND ITS SOLUTION
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXTRAMURAL STUDIES: THE MAIN PROBLEM AND ITS SOLUTION
Заочное обучение: основная проблема и её решение |
|
Creator |
Darya Perevezentceva O.; National Research Tomsk Polytechnic University
Nikolai Stas F.; National Research Tomsk Polytechnic University Д. Перевезенцева О.; Национальный исследовательский Томский политехнический университет Н. Стась Ф.; Национальный исследовательский Томский политехнический университет |
|
Subject |
extramural studies; control functions; chemistry studying; dedicated program; notebook; control tasks; final certification
заочное обучение; функции контроля; изучение химии; целевая программа; рабочая тетрадь; контролирующие задания; итоговая аттестация |
|
Description |
Control has a diagnostic, educational, evaluative and pedagogic functions in academic activities, that’s why it is the imperative element of every educational technology. The main problem of extramural studies is the lack of control during the intermediate stages of the educational process. While learning the chemistry by a student of extramural studies, the organization and resource materials which are used to minimize the negative consequences of this problem were developed and realized.
Контроль в учебном процессе выполняет диагностическую, обучающую, развивающую и воспитательную функции и поэтому является обязательным элементом любой технологии обучения. Основная проблема заочного обучения – отсутствие контроля студентов на промежуточных этапах учебного процесса. Разработана организация и методические материалы, направленные на минимизацию негативных последствий этой проблемы, реализованные при изучении химии студентами заочной формы обучения. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/200
10.21686/1818-4243-2013-4(99)-16-23 |
|
Source |
Open Education; № 4(99) (2013); 16-23
Открытое образование; № 4(99) (2013); 16-23 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-4(99) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/200/202
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|