ELECTRONIC EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR TRAINING IN THE IT FIELD OF STUDY ON THE BASIS OF THE INSTITUTE FOR SYSTEM ANALYSIS IN DUBNA UNIVERSITY
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ELECTRONIC EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR TRAINING IN THE IT FIELD OF STUDY ON THE BASIS OF THE INSTITUTE FOR SYSTEM ANALYSIS IN DUBNA UNIVERSITY
Информационно-образовательная среда для обучения информационным технологиям на базе Института системного анализа и управления Университета «Дубна» |
|
Creator |
Evgenia Cheremisina N.; Dubna International University for Nature, Society and Man, Institute of System Analysis and Management
Victoria Belaga V.; Dubna International University for Nature, Society and Man, Institute of System Analysis and Management Yury Samoylenko I.; Dubna International University for Nature, Society and Man, Institute of System Analysis and Management Е. Черемисина Н.; Международный университет природы, общества и человека «Дубна», Институт системного анализа и управления В. Белага В.; Международный университет природы, общества и человека «Дубна», Институт системного анализа и управления Ю. Самойленко И.; Международный университет природы, общества и человека «Дубна», Институт системного анализа и управления |
|
Subject |
electronic educational environment; individual learning strategy; virtual knowledge space; training of highly qualified IT professionals; the analysis of labor market needs; analytical services
информационно-образовательная среда; индивидуальная траектория обучения; виртуальное знаниевое пространство; подготовка высококвалифицированных ИТ-специалистов; анализ потребностей рынка труда; информационно-аналитические сервисы |
|
Description |
The article gives the concept of the Electronic Educational Environment for training in the IT field of study that allows to build individual learning strategies according to fast changes in the labor market. The structure of the Electronic Educational Environment includes analytical services allowing to receive a list of the most demanded positions, related information technologies and competences. The strategy of creation of the Electronic Educational Environment on the basis of the Institute for System Analysis in Dubna University is described.
В статье предложена концепция информационно-образовательной среды (ИОС) для обучения информационным технологиям, позволяющая выстроить индивидуальные траектории обучения с учетом быстрых изменений потребностей рынка труда. В состав ИОС включены информационно-аналитические сервисы, позволяющие в режиме реального времени получить список наиболее востребованных позиций и связанных с ними информационных технологий и компетенций. Предложена стратегия создания ИОС на базе Института системного анализа и управления Университета «Дубна». |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/95
10.21686/1818-4243-2014-2(103-59-65 |
|
Source |
Open Education; № 2(103 (2014); 59-65
Открытое образование; № 2(103 (2014); 59-65 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-2(103 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/95/97
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|