USE OF PARALLEL AND FACET ASSIGNMENTS IN THE SYSTEM OF DISTANT LEARNING “MOODLE”
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
USE OF PARALLEL AND FACET ASSIGNMENTS IN THE SYSTEM OF DISTANT LEARNING “MOODLE”
Использование параллельных и фасетных заданий в системе дистанционного обучения Moodle |
|
Creator |
Anatoly Yerofeyev A.; Volgograd State Technical University
Oleg Sychev A.; Volgograd State Technical University А. Ерофеев А.; Волгоградский государственный технический университет О. Сычев А.; Волгоградский государственный технический университет |
|
Subject |
facet assignments; parallel assignments; LMS; Moodle; poasassignment; labs by variants
фасетные задания; параллельные задания; СДО; Moodle; poasassignment; лабораторные работы по вариантам |
|
Description |
The paper describes features and advantages of parallel and facet tests and tasks, their implementation in various popular learning management systems. Principles of functioning and advantages of developed module for LMS Moodle are described. The developed module implements facet approach and allows further development.
В статье рассматриваются особенности и достоинства параллельных и фасетных тестов и заданий, их реализация в популярных системах дистанционного обучения. Описываются принципы работы и достоинства разработанного модуля для СДО Moodle, реализующего фасетный подход к заданиям и позволяющим дальнейшее расширение. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/191
10.21686/1818-4243-2013-3(98)-42-46 |
|
Source |
Open Education; № 3(98) (2013); 42-46
Открытое образование; № 3(98) (2013); 42-46 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-3(98) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/191/193
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|