INTELLECTUALIZATION OF OPEN EDUCATION SERVICES
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INTELLECTUALIZATION OF OPEN EDUCATION SERVICES
Интеллектуализация сервисов открытого образования |
|
Creator |
Nina Komleva V.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics
Olga Khlopkova A.; Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics Н. Комлева В.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики О. Хлопкова А.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики |
|
Subject |
open education; computational intelligence; online services
открытое образование; вычислительный интеллект; сервисы электронного обучения |
|
Description |
The article presents the approach of leveling of the main drawbacks of online learning systems associated with diffi culties of objective monitoring of students’ knowledge. This method is based on the integration of the module that combines neural networks and genetic algorithms in the education system architecture with a goal of better examining of incomplete and inaccurate data. There are described the results of this method, which rises e-learning services to a new level of automation, agility and dynamism.
В статье представлен подход к нивелированию основных недостатков систем онлайн-обучения, связанных с трудностями объективного контроля знаний студентов. Предлагается метод интеграции в архитектуру образовательного портала модуля, объединяющего нейросети и генетические алгоритмы с целью более качественной обработки трудноформализуемых и неточных данных. Представлены результаты апробации данного подхода, позволившего поднять сервисы онлайн-обучения на новый уровень автоматизации, гибкости и динамичности. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/30
10.21686/1818-4243-2015-2(109-56-62 |
|
Source |
Open Education; № 2(109 (2015); 56-62
Открытое образование; № 2(109 (2015); 56-62 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-2(109 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/30/32
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|