Record Details

THE UNIVERSITIES, EMPLOYERS AND STUDENTS INTERACTION AUTOMATED SYSTEM

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE UNIVERSITIES, EMPLOYERS AND STUDENTS INTERACTION AUTOMATED SYSTEM
Система информационного взаимодействия вузов, работодателей и студентов
 
Creator Dmitry Danilaev P.; Kazan National Research Technical University named after A.N.Tupolev – KAI (KNRTU-KAI)
Lilia Emaletdinova Yu.; Kazan National Research Technical University named after A.N.Tupolev – KAI (KNRTU-KAI)
Д. Данилаев П.; КНИТУ-КАИ
Л. Емалетдинова Ю.; КНИТУ-КАИ
 
Subject the subjects of the higher vocational education system; the specialists training purposes; the subjects’ interaction information system; the specialists training adaptive management
субъекты системы ВПО; цели подготовки специалистов; информационная система взаимодействия субъектов; адаптивное управление подготовкой
 
Description The issues of higher education system subjects’ interaction in order to effectively staffing industries are considered in this paper. The model and the structure of the information interaction automated subsystem, providing the subjects interests, requirements and the highly qualified technicians training purposes coordination, is proposed. 
Статья посвящена анализу вопросов взаимодействия субъектов системы высшего профессионального образования в целях эффективного кадрового обеспечения производств. Предложена модель и структура автоматизированной подсистемы информационного взаимодействия, обеспечивающей согласование интересов субъектов промышленности, требований ФГОС и программ подготовки высококвалифицированных технических специалистов. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Работа выполнена при поддержке Российского фонда фундаментальных исследований (проект РФФИ №12-08-97035-р_ поволжье_а).
 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/118
10.21686/1818-4243-2014-4(105-27-33
 
Source Open Education; № 4(105 (2014); 27-33
Открытое образование; № 4(105 (2014); 27-33
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-4(105
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/118/120
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).