QUALIFICATION DATA AS A BASIS FOR TEACHER TRAINING DISTANCE LEARNING
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
QUALIFICATION DATA AS A BASIS FOR TEACHER TRAINING DISTANCE LEARNING
Квалификационная характеристика как основа для повышения квалификации преподавателя дистанционного обучения |
|
Creator |
Natalia Nikulicheva V.; Federal Institute of Education, Moscow
Н. Никуличева В.; Федеральный институт развития образования, г. Москва |
|
Subject |
distance education; distance teacher; job requirements
дистанционное обучение; преподаватель дистанционного обучения; должностные обязанности |
|
Description |
At present, the professional status of the teacher of distance education as well as his professional requirements and characteristics is not officially presented in Russian pedagogics: either his functions, or requirements to knowledge and requirements to qualification. Occurrence of such regulations will help to develop uniform requirements for preparation and retraining of the distance-learning teacher, specifications under the account and control of his pedagogical activity, new economic system of payment of the distance-learning teacher, adequate to its true expenditures of labor.
В российской педагогике сегодня отсутствует профессионально-должностной статус (квалификационная характеристика) преподавателя дистанционного обучения (ДО): должностные обязанности, требования к знаниям и требования к квалификации. Появление такого регламента поможет разработать единые требования для подготовки и переподготовки преподавателя ДО, нормативы по учету и контролю его педагогической деятельности, экономическую систему оплаты труда преподавателя ДО, адекватную его истинным трудозатратам. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/214
10.21686/1818-4243-2013-5(100-16-23 |
|
Source |
Open Education; № 5(100 (2013); 16-23
Открытое образование; № 5(100 (2013); 16-23 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-5(100 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/214/216
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|