Record Details

THE MEGA-CLASS TECHNOLOGY AS A TUTORIAL OF COLLECTIVE TRANING IN EDUCATIONAL CLUSTERS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE MEGA-CLASS TECHNOLOGY AS A TUTORIAL OF COLLECTIVE TRANING IN EDUCATIONAL CLUSTERS
Технология «Мега-класс» как средство коллективной учебной деятельности в образовательных кластерах
 
Creator Lyubov Ivkina M.; Krasnoyarsk state pedagogical university named after V.P. Astafyev
Nickolai Pak I.; Krasnoyarsk state pedagogical university named after V.P. Astafyev
Л. Ивкина М.; Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева
Н. Пак И.; Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева
 
Subject e-learning; mega-class; mega-lesson; educational cluster; synergetic approach; pedagogical resonance
дистанционное обучение; мега-класс; мега-урок; образовательный кластер; синергетический подход; педагогический резонанс
 
Description The article is devoted to justification of the Mega-class technology as a tutorial providing «a pedagogical resonance» in the integrated educational process of an educational cluster. The scenarios of informatics mega-lessons, which are carried out by teachers of several schools, students and teachers of pedagogical university with participation of specialists of IT firms are submitted. The effect of collective training in collective educational structures «school-University-business» is provided with the synergetic principles of self-organization and self-development of educational collectives with attraction of high school science and business. 
Работа посвящена обоснованию технологии Мега-класс как средства, обеспечивающего «педагогический резонанс» в интегрированном учебном процессе образовательного кластера. Представлены сценарии мега-уроков по информатике, проводимые учителями нескольких школ, студентами и преподавателями педагогического вуза, с участием специалистов IT-фирм. Эффект коллективного обучения в корпоративных образовательных структурах «школа-педвуз-бизнес» обеспечивается синергетическими принципами самоорганизации и саморазвития учебных коллективов с привлечением вузовской науки, бизнеса. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/53
10.21686/1818-4243-2015-5(112-32-38
 
Source Open Education; № 5(112 (2015); 32-38
Открытое образование; № 5(112 (2015); 32-38
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-5(112
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/53/55
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).