Record Details

STANDARDIZATION THE SYSTEM OF ASSESSMENT FOR COMPETENCE AND RELATED OBJECTS BASED ON THE STANDARD ISO/IEC 24763

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STANDARDIZATION THE SYSTEM OF ASSESSMENT FOR COMPETENCE AND RELATED OBJECTS BASED ON THE STANDARD ISO/IEC 24763
Стандартизация требований к системам оценки компетенций и связанных объектов на основе стандарта ISO/IEC 24763
 
Creator Michael Levin V.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
Sergey Sosenushkin E.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
М. Левин В.; Московский государственный технологический университет «СТАНКИН»
С. Сосенушкин Е.; Московский государственный технологический университет «СТАНКИН»
 
Subject reference conceptual model; actor; competence; LET organization; digital services supply chain (DSSC)
эталонная концептуальная модель; актер; компетенция; LET организация; цепочки доставки цифровых продуктов (DSSC)
 
Description The article considers the main statements of the international standard ISO/IEC 24763, that defines the requirements to the competency framework and to the competency information management, description, evaluation and merging methods in different IT-systems. The necessity for competency evaluation IT-systems development is considered in terms of advanced staff training, creating e-portfolios and career development. 
В статье рассматриваются основные положения международного стандарта ИСО/МЭК 24763, определяющего требования к эталонной концептуальной модели компетенции и методам управления, описания, оценки и объединения информации о компетенции связанных объектов различных ИТ-систем. Необходимость создания ИТ-систем оценки компетенций рассмотрена в аспекте совершенствования подготовки и переподготовки кадров, создания электронного портфолио специалиста и развития карьеры. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/21
10.21686/1818-4243-2015-1(108-60-65
 
Source Open Education; № 1(108 (2015); 60-65
Открытое образование; № 1(108 (2015); 60-65
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-1(108
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/21/23
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).