Record Details

KNOWLEDGE ENGINEERING METHODS IN DISTRIBUTED EDUCATIONAL CONTENT DESIGN

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title KNOWLEDGE ENGINEERING METHODS IN DISTRIBUTED EDUCATIONAL CONTENT DESIGN
Методы инженерии знаний в проектировании содержания распределенного образования
 
Creator Galina Boychenko N.; Novokuznetsk Institute (Branch) of The Federal State Budget Educational Institution of Higher Professional Education «Kemerovo State University»
Liudmila Kundozzerova I.; Kuzbass Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia
Г. Бойченко Н.; Кемеровский государственный университет, Новокузнецкий филиал (институт)
Л. Кундозерова И.; Кузбасский институт федеральной службы исполнения наказаний
 
Subject distributed education; educational content; educational content design methodology; ontology engineering
распределенное образование; содержание образования; методология проектирования содержания образования; онтологический инжиниринг
 
Description Educational content is considered by authors as a distributed system of learning objects, that are self-contained, interoperable, and reusable in multiple contexts. Phases of educational content design, based on ontology engineering methods, are described: knowledge identification, knowledge conceptualization, knowledge categorization, knowledge formalization, and knowledge implementation. 
Содержание распределенного образования рассматривается авторами как система автономных, интероперабельных образовательных объектов с возможностью многократного использования в различных контекстах. Описываются этапы проектирования содержания образования на основе методов онтологического инжиниринга: идентификация знаний, концептуализация знаний, категоризация знаний, формализация знаний и реализация знаний. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/76
10.21686/1818-4243-2015-4(111-51-57
 
Source Open Education; № 4(111 (2015); 51-57
Открытое образование; № 4(111 (2015); 51-57
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-4(111
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/76/78
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).